Strona 2 z 4

Windows 8 W 2012

: 18 sie 2009, 11:53
autor: GENERiC
I tak te systemy nie są 64-bitowymi.

Windows 8 W 2012

: 18 sie 2009, 22:11
autor: Onset
Niech już powstanie architektura x128, tego się nie mogę doczekać

Windows 8 W 2012

: 18 sie 2009, 22:28
autor: urban92
Poczekasz sobie jeszcze jakieś 20-30 lat. Jeszcze długo x64 będzie wystarczająca, przez 6 lat od pokazania pierwszego Athlona 64 jeszcze nie potrafimy wykorzystać tej architektury, a coś w stylu x128 to kosmos.

W razie czego można dodać pełną 64 bitową pule adresowania pamięci, bo obecnie jest chyba tylko 40 bitowa, dlatego że ona jest w zupełności wystarczająca, bo obsługuje chyba 128GB pamięci, pełna obsługa sprawiłaby że procesory musiałyby mieć o wiele więcej nóżek niż teraz co skomplikowałoby budowę płyt głównych, a obsługa pamięci wynosiłaby chyba 128EB czy coś w tym stylu, ta mniejsza szyna będzie wystarczała przez co najmniej 10-15 lat.

Windows 8 W 2012

: 20 sie 2009, 12:22
autor: Dragon
a czasem PS2 czy PS3 nie ma 128 bit ??

Windows 8 W 2012

: 20 sie 2009, 12:25
autor: GENERiC
Nie ma procesorów 128-bitowych. W PS2 jest to zwykły 64-bitowy ze 128-bitowymi rejestrami SIMD. DC tak samo tylko, że on ma 32-bitowy procesor główny a 128-bitowy koprocesor matematyczny. GC ma PPC, a XBOX zwykły Celeron lekko zmodyfikowany. Siódma generacja ma już procki PPC. 360 3 rdzenie, Wii ma jeden. PS3 ma 8 czy 9 rdzeni w tym 1 jest wyłączony. Właśnie na Cella programowanie jest trudne. Jak widzisz. Im więcej rdzeni nie oznacza lepiej.

Windows 8 W 2012

: 21 sie 2009, 19:10
autor: Dragon
a ja gdzieś czytałem, że jest trudno emulować gry z PS bo PS ma procesor 128 bit'owy, a kompy najwyrzej 64 bit'owy a tu proszę okazuję się że przez to źle myślałem

Windows 8 W 2012

: 21 sie 2009, 19:14
autor: GENERiC
PS2 ma procesor 64-bitowy z 128-bitowymi rejestrami SIMD. Czyli i tak jest dorównuje dzisiejszym procom. Architektura to MIPS.

Windows 8 W 2012

: 21 sie 2009, 19:21
autor: Dragon
a ile ma taki procek PS Mhz ?? czytałem, że 666 Mhz ( jak dobrze pamiętam )
PS. z tego samego źródła chyba

Windows 8 W 2012

: 21 sie 2009, 19:22
autor: GENERiC
300Mhz.

Windows 8 W 2012

: 21 sie 2009, 19:26
autor: Dragon
a sory zapomniałem napisać że chodzi mi o PS3, a czytałem że PS2 ma 333 Mhz

Windows 8 W 2012

: 21 sie 2009, 19:27
autor: GENERiC
PSP ma 333Mhz.

Windows 8 W 2012

: 21 sie 2009, 19:38
autor: Dragon
a PS2 i PS3 ??

Windows 8 W 2012

: 21 sie 2009, 19:47
autor: GENERiC
PS2 w zaokrągleniu 300Mhz jak już mówiłem. PS3 ma 3.2Ghz.

Windows 8 W 2012

: 21 sie 2009, 20:03
autor: Dragon
to widzę, że te źródło ( choć nie pamiętam jakie ) jest wartę jedynie rozbicia o kant du**

Windows 8 W 2012

: 21 sie 2009, 20:40
autor: Ult1me
[quote=""GENERiC""]PSP ma 333Mhz.[/quote]

I takie gierki uruchamia ? Lol.