Witam wszystkich!
Tym razem, nie wiem jak działać na osobnych skoroszytach Excela w dokumencie Worda. Na początek może powiem co chcę zrobić, otóż chcę przygotować fakturę VAT która ma postać (patrz załącznik). Jak widzicie są tam trzy tabele które powinny być zrobione za pomocą tabeli Excela, gdyż dane z pierwszej drugiej i trzeciej tabeli zależą od danych z pierwszej tabeli. Czyli na przykład, jeśli w pierwszej tabelce zmienię pozycję "Ilość" to każda tabela z tego dokumentu powinna automatycznie zmienić swoje wartości - i tu jest problem bo nie bardzo wiem jak to zrobić. Próbowałem już zrobić to tak że, dodałem trzy nowe obiekty programu Excel (Odpowiadające trzem tabelą), oczywiście interakcja w Wordzie pomiędzy osobnymi obiektami OLE jest nie możliwa, więc otworzyłem wszystkie trzy skoroszyty w Excelu i stworzyłem interakcję pomiędzy nimi. Po zapisaniu skoroszytów i powrocie do Worda, wszystko niby działało, ale gdy chciałem zmienić dane z pierwszej tabeli to w drugiej i trzeciej nic się nie zmieniało, co ciekawe jak nacisnąłem na obiekt drugi lub trzeci to w komórkach arkusza (w których były działania na liczbach z innego obiektu), wyskoczył błąd, że próbuje się odwołać do do komórki\skoroszytu który został zmieniony lub usunięty.
Druga rzecz jaką próbowałem to tak że stworzyłem jeden obiekt OLE Excela w Wordzie i stworzyłem w nim trzy arkusze, każdy arkusz to jedna tabela z faktury VAT. Porobiłem sobie formuły pomiędzy arkuszami i wszystko niby działa dobrze, ale do momentu gdy nie wyjdę z edycji obiektu OLE w Wordzie. Wtedy zostaję tylko z jedną tabelką - owszem kiedy zmienię wartości w pierwszej tabeli to w pozostałych się również pozmieniają, ale co z tego jak ja ich nie mogę zobaczyć. Próbowałem skopiować ten Obiekt OLE, ale nic mi to nie dało bo wtedy każdy działa osobno i dane się nie zmieniają.
No to to by było na tyle, jak ktoś dotrwał do tego momentu czytania to, bardzo proszę o pomoc, gdyż potrzebuję to na OB - z resztą chciałbym się nauczyć jak takie rzeczy robić.
-
TheMediator95
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 kwie 2010, 10:35
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony 16 lis 2012, 0:06 przez TheMediator95, łącznie zmieniany 1 raz.
-
TheMediator95
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 kwie 2010, 10:35
- Kontakt:
Błąd poprawiony, aj zapomniałem dopisać że oczekuje konstruktywnych odpowiedzi i na temat.
Wybacz @bsystem już nigdy nie popełnię tego błędu w stosunku do Ciebie.
Jest ktoś w stanie mi pomóc?
Wybacz @bsystem już nigdy nie popełnię tego błędu w stosunku do Ciebie.
Jest ktoś w stanie mi pomóc?
There is no cloud. It's just someone else's computer.
-
PisarzKsiazkowicz
- Moderator
- Posty: 2149
- Rejestracja: 27 sty 2010, 7:53
To jak wygrać walkę z rakiem, synku.
-
TheMediator95
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 kwie 2010, 10:35
- Kontakt:
Wiem o tym i z tego co pamiętam to jeden z takich programów się nazywa Insert. Ale w temacie jest wyraźnie napisane że to musi być zrobione w Wordzie z obiektem Excela.bsystem pisze:Wybaczam, podpowiem, że do faktur to są osobne programy, często darmowe, ale w sumie rowerem też się da orać pole...
Cieszę się że formy otworzyłem i otwarłem są poprawne, ale czy mimo wszystko ktoś może mi pomóc?
-
lolasher
- Zasłużony użytkownik
- Posty: 2432
- Rejestracja: 10 paź 2008, 19:28
- Lokalizacja: Zadupie pod Siedlcami ;)
No ja się nie cieszę, że forma "otwarłem" jest poprawna, bo jest okropnie brzydka. Pod jaką wersją worda to robisz, może spróbuj jakiejś nowszej? I skoro to jest projekt do szkoły czy coś tam w tym stylu to nie możesz tak po prostu spytać nauczyciela czy to ma być tak i ewentualnie to poprawić, no od czegoś on w tej szkole są, nie?
-
TheMediator95
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 kwie 2010, 10:35
- Kontakt:
Robię to w wersji Worda 2010, w trybie zgodności z Word 97\03 - czyli właściwie tak jak bym robił w Wordzie 2000 (Bo taki w szkole jest). Ja powiem tak spytam się nauczyciela, ale jestem pewien że nie będzie wiedział, bo znam już go trochę i wiem że nie powinien być na swoim stanowisku, teraz i tak nie będzie już okazji się z nim spotkać. Dobra mniejsza z tym, pisałem bo miałem nadzieję że ktoś kiedyś już wcześniej działał z wieloma obiektami Excela w Wordzie. Postaram się dowiedzieć jak to zrobić i umieszczę tu rozwiązanie (jeśli istnieje), ale oczywiście jak ktoś ma jakieś koncepcje to słucham.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości