Dyskusja o tym co można kopnąć kiedy Software przestanie działać.
Awatar użytkownika

urban92

Administrator
Posty: 5055
Rejestracja: 06 lut 2008, 22:25
Lokalizacja: Michalin, gdzieś w Polsce
Kontaktowanie:
    Windows 10 Opera

Post04 lut 2017, 0:09

kucma pisze:nic nie powinno po drodze kusić


A jeśli ośmiordzeniowy Ryzen okaże się naprawdę taki jak zapowiadają? :trollface:
Obrazek
Moje maszyny:
Spoiler: pokaż
Komputery używane na co dzień:

Stacja robocza (główny pecet):
    Core i5 4570 @ 3,2-3,6Ghz + Pentagram Karakorum
    MSI H87-G43
    16GB Ram HyperX Fury 1600MHz 9-10-9-26
    Nvidia Quadro 2000 + 2x Dell P2416D
    SSD Crucial MX100 256GB
    HDD 2TB WD Green + 500GB Seagate 7200.12
    Thermaltake Smart SE Modular 530W +Thermaltake Urban T31
    Windows 10

Testowy-1:
    Pentium G3258 @ 4Ghz + Thermaltake Contac 30
    MSI B85-G43
    8GB RAM Crucial Ballistix Sport @ 1333Mhz
    Intel HD Graphics
    SSD Samsung 840 120GB
    HDD 160GB Samsung F1 + 500GB Samsung F2G
    OCZ GameXStream 600W (fanswap na zephyra 120mm) + SPC Gladius M40 + panel boczny z oknem
    Na SSD Win 10, na większym HDD obrazy i dane, na mniejszym system który akurat testuję

Testowy-2 (warsztatowy):
    Xeon E5420 @ 3Ghz
    Gigabyte GA-P35-DS3R
    8GB Ram OCZ+Goodram 800 Mhz CL4
    Geforce GT 630 Gigabyte
    SSD Toshiba 128GB
    HDD 160GB Samsung F1
    Sharkoon Rebel 9 (Okno ze szkła + LED)
    Windows 7

Testowy-3 (stacja do testowania dysków ATA, obsługi LPT oraz zgrywania obrazu z karty TV):
    Pentium D 930 @ 3,6Ghz
    GA-8i945P Pro
    1GB Ram Goodram DDR2 533Mhz (4x256)
    Geforce 8500GT
    HDD 80GB WD + 250GB WD
    Windows XP

Serwer rev. 7.2:
    Pentium G860 @ 3Ghz
    Gigabyte GA-H61M-S1
    6GB Ram Goodram DDR3 1333Mhz CL9
    Intel HD Graphics 2000
    SSD 128GB OCZ Vertex 3
    HDD 2TB Seagate 7200.14
    Server 2016

Laptop:
    Dell Latitude E6430
    Core i5-3320M @ 2,6-3,3Ghz
    8GB Ram DDR3 1333Mhz
    Intel HD Graphics 4000 + Nvidia Quadro NVS 5200M
    SSD Samsung 840 EVO 256GB
    HDD Seagate 500GB
    Windows 10


Komputery referencyjne do pokazów i testów systemów:

Sigma OS:
    Athlon 64 3800+ @ 2400Mhz Venice + chłodzenie Cooler Master
    Abit AX8
    1 GB Ram DDR Kingston 400Mhz
    Geforce 7600GT Palit
    HDD 80 GB Seagate 7200.10 ATA
    Sigma OS 3.0

Windows 98 i stare gry:
    Pentium III Coppermine 1 @ 1,2Ghz
    Asus CUSL2-C
    512MB Ram SDRAM 133 @ 160Mhz
    GeForce 4 Ti 4200 64MB + Voodoo 2 12MB
    Sound Blaster Live! 5.1
    HDD 40GB Samsung
    Windows 98 SE

DOS, Windows 3.11 i oprogramowanie 16 bitowe:
    Pentium 100 Mhz (P54C)
    Gemlight GMB-P54SPS
    16MB RAM EDO
    S3 Trio64V2/DX 1MB
    Sound Blaster AWE64 ISA
    HDD 3GB WD
    DOS 6.22 + Windows 3.11

Komputery używane rzadziej lub zabytkowe:

Athlon XP (mój pierwszy pecet):
    Athlon XP 2000+ (Thoroughbred-B) 1667 @ 2100Mhz + Thermaltake TR-2
    Soltek SL-75DRV5-C (Wymienione kondensatory, thx SzymekRak)
    1GB Ram DDR1 333Mhz
    Radeon 9600 Pro
    Sound Blaster Live! 5.1
    HDD 80GB Samsung
    Longhorn 4074

Tualatin:
    Pentium III-S Tualatin 1400 @ 1606Mhz + Arctic Cooling Copper Silent 3
    Asus TUSL2-C
    512MB Ram SDRAM 133 @ 153Mhz
    Geforce FX5200
    Sound Blaster Live! 5.1
    HDD 40GB WD
    Windows XP

K6:
    AMD K6-2 @ 550Mhz
    Acorp 5ALI61
    256 MB Ram SDR 100 Mhz CL2
    Ati Rage 3D IIC 8MB
    HDD 40 GB Seagate 7200.4 ATA
    Windows 98

Optimus:
    Celeron Coppermine 1000 @ 1120Mhz
    Procomp BVD1M
    256MB Ram SDRAM @ 145Mhz
    GeForce 2 MX 32MB
    HDD 20GB Samsung
    Windows Me (oryginalna naklejka na obudowie i pudełko z płytą)

Compaq:
    Compaq Deskpro EP
    Pentium III 600Mhz Coppermine Slot 1
    320 MB SDRAM 100Mhz
    Matrox G200 8MB
    HDD 20 GB Samsung
    Windows 2000

Drugi Compaq:
    Compaq Deskpro 5133
    Pentium 166 Mhz (P54CS)
    128 MB Ram EDO (w 6 slotach)
    Cirrus Logic 5434 1MB
    HDD 6GB Quantum
    Windows NT 3.51

Drugi 486:
    AMD 486 DX4 100 Mhz
    Chicony CH-471A
    32 MB Ram SIMM (72 pin)
    Macronix Super VGA 512KB
    HDD 2 GB Seagate ATA
    Windows 95a

Królestwo Rdzy (486 za 5zł z Allegro):
    Intel 486 DX 25 @ 33 Mhz
    Biostar MB-1433FA
    8 MB Ram SIMM (30 pin)
    ATI VGA Wonder VGA 256KB
    HDD 504 MB Quantum ATA
    DOS 6.22 + Win 3.11

Zabytkowy laptop:
    Compaq LTE Elite 4/50E
    Intel SL486DX2 50Mhz
    8 MB Ram
    Karta graficzna WD (wiem, dziwne)
    Matryca 640x480, 4 odcienie szarości
    HDD Quantum 255MB
    Windows 95a

Do tego masa innych gratów.

Awatar użytkownika

kucma

Zasłużony użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:27
Lokalizacja: teraz juz Warszawa
Kontaktowanie:
    Windows 10 Chrome

Post04 lut 2017, 0:11

no niestety, moj mastercooler nie wspiera AM4 a na rynku nie ma aktualnie bardziej odjechanego chłodzenia. Możemy spać spokojnie :P

Awatar użytkownika

Captain

Posty: 412
Rejestracja: 13 mar 2013, 14:57
    Windows 10 Opera

Post04 lut 2017, 1:15

SLI to z jakich grafik jest?
Telefony: Samsung Galaxy Core Plus
Moje sprzęty
Spoiler: pokaż
Laptop: "CrapTop" aka. Asus L3800 (zapasowy)
Laptop #2: Acer Aspire E1-571
Procesor: Intel Core i3-2328M
K.graf: Integra - Intel HD Graphics 3000
Ram: 4GB
Dysk: WDC WD3200BPVT (320GB)
Ekran: 15,6"
System: Windows 10

---------------------------------------------------
Komputer
Mobo:Asus M2N68+
Procesor:AMD Athlon 4600+ 2,41GHz
Ram:4GB DDR2
Grafika:Ati Radeon 3600HD
Dysk: 2,5" Seagate ST500LT012
System:Windows 8.1

Awatar użytkownika

kucma

Zasłużony użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:27
Lokalizacja: teraz juz Warszawa
Kontaktowanie:
    Windows 10 Chrome

Post04 lut 2017, 8:52

Captain pisze:SLI to z jakich grafik jest?


To jest crossfire. Nie powiem z jakich bo zaraz to będzie nie aktualne a zresztą i tak wystarczy, że pentium wzbudza politowanie :)

Awatar użytkownika

kucma

Zasłużony użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:27
Lokalizacja: teraz juz Warszawa
Kontaktowanie:
    Windows 10 Chrome

Post11 lut 2017, 21:48

Czas na trochę spamu

Obrazek

Ponieważ czarny spray nie sprawdził sie w malowaniu pleksi, zmieniłem koncepcję i zainwestowałem w folie - czarny mat. Plan jest taki, że najpierw wszystko przykryje czarna folia a na nią pójdzie biały karbon. Powinny być ok.

Obrazek

Karta z chłodzeniem - 32cm. Ładnie

Obrazek

Niby wszystko zgodnie z projektem, ale tej dużej pleksie dodałbym parę centów na wysokość.
Gdybym zostawił to tak jak jest ułożone to bylo by i dobrze i bezpiecznie jeśli chodzi o wygląd. Niestety nie ma na tym obrazku głównego, najbardziej kontrowersyjnego elementu nad którym się głowiłem i który nie wiem czy mi sie podoba. Tak czy siak, z takim pomysłem sie nie spotkałem i mam nadzieję że w moim przypadku wypali (choć nie dosłownie :) )

Obrazek

Całe szczęście, że złącze ROG_EXT wypada pomiędzy wentylatorami bo inaczej bym nie podłączył panelu. Niestety z jednym usb 3.0 muszę sie pożegnać.

Obrazek

zakarbonowane osłony na porty (płyta plus karty)

Obrazek

Nie spodziewałem się, że gamingowe naklejki dołączone do płyty mi sie przydadzą

Obrazek

A tu prosze. Od razu lepiej :)

Obrazek

Karty chciałem oklejać na biało ale okazało się, że ten czarny mat pasuje idealnie. Wygląda jak fabrycznie

Obrazek

Obrazek

Co prawda naklejek na wentyle miałem 3 ale na szczęście pierwszej karty i tak nie widać

Obrazek

blaszki na swoim miejscu

Obrazek

Ah. No i mostek. Najpierw miałem użyć inny. Potem miałem całego foliować na biało. A teraz pomyślałem, że napis crossfire zostawie żeby nikt mnie sie nie pytał z jakich kart jest sli zrobione :P

Obrazek

Nie wiem czy to ładnie czy nie ale przynajmniej pod kolor bedzie :P

Obrazek

płyta daje możliwość sterowania napięciem jak PWM tak wiec jasność swiecenia czerwonych diod jest uzależniona od prędkości obrotowej wentylatorów. Złącze na płycie do podłączenia taśmy RBG czy też pomby WC to fajne bajery ale niestety nie skorzystam

Obrazek

Stelaż będzie gotowy w poniedziałek. Wygląda na to, że dotrze do mnie ostatni element układanki i bedzie można finiszować projekt.

Awatar użytkownika

kucma

Zasłużony użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:27
Lokalizacja: teraz juz Warszawa
Kontaktowanie:
    Windows 10 Chrome

Post14 lut 2017, 20:05

Mamy stelaż

Obrazek

i pomyśleć że na początku chciałem to nitować...

Obrazek

pospawane lepiej niż bardzo dobrze. Kto wie, może tak solidna konstrukcja ostanie sie jeszcze na jakieś przyszłe projekty :)

Obrazek

Awatar użytkownika

funcek

Zasłużony użytkownik
Posty: 1752
Rejestracja: 06 lut 2011, 12:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontaktowanie:
    Windows Phone Edge

Post14 lut 2017, 20:39

Serio chciałeś nitować taki kawał metalu? :D
Spoiler: pokaż

Życiowa Książka; Fujitsu LifeBook AH532:
Intel i3 3310M @ 2.4GHz 3 MB L3 || 4 GB RAM DDR3 || Intel HD4000; NVidia GT640M LE || Realtek HD || HDD 500 GB || Win 10 Pro N 64-bit, Arch Linux 64-bit + Plasma 5
Deska (w sumie to i Kijanka); Kiano SlimTab 8MS:
Intel Atom Z3735F 4x1.33GHz (1.83 GHz turbo) 2 MB cache || 1GB DDR3 || Intel HD Graphics || 8" IPS touch-screen || 16GB FLASH + 32GB MicroSD Class 10 UHS-I || Windows 8.1 with Bing x86
Serwer rev. 2, aka "Pudełko zapałek":
Raspberry Pi Zero || 2GB MicroSD Class 4 || SSH || USB Wi-Fi Sagem XN-762n || Minibian
Masturbator czasu aka Stalingrad rev.2; Sony Vaio PCG-505G:
Pentium MMX 233MHz || 96 MB SŁONY-RAM || NeoMagic MagicGraph 128XD 2 MB || 10.4" || jakaś-tam dźwiękówka || HDD 30 GB || Dualboot Windows 98 & Windows 2000 || 1998r. :)

Malina - Raspberry Pi 2 + 16GB SanDisk UHS-I 533x; Raspbian + Kodi
Sony PlayStation 2 Slim SCPH-77004 with modbo760 chip & fmcb + OPL
Sony PlayStation 3 Slim CECH-3004B 320GB
Sony Playstation 4 Slim CUH-2016B 1TB

Ciocia Lumia 820, MikroMiękka Lumia 640

Awatar użytkownika

kucma

Zasłużony użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:27
Lokalizacja: teraz juz Warszawa
Kontaktowanie:
    Windows 10 Chrome

Post14 lut 2017, 21:24

funcek pisze:Serio chciałeś nitować taki kawał metalu? :D


Skoro się czołgi nituje, to jaki problem takie kątowniki? :P

Awatar użytkownika

kucma

Zasłużony użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:27
Lokalizacja: teraz juz Warszawa
Kontaktowanie:
    Windows 10 Chrome

Post19 lut 2017, 1:12

geometryczny ład i harmonia

Obrazek

wszystko zgodnie z planem

Obrazek

otwory wywiercone

Obrazek

Obrazek

Tak jak wspominałem wcześniej. Wszystkie przewody zasilające i sygnałowe chowają sie pod podzespołem do którego są podłączone. Nic nie ma prawa wyjść po za obrys pleksy

Obrazek

co prawda na milimietry, ale tak to własnie miało być

Obrazek

Obrazek

No i dochodzimy do momentu kontrowersyjnego i najtrudniejszego. Czym są te kreski?

Obrazek

Zrobie tutaj korytka na świecące przewody. Wszystko jest łądnie pomierzone i policzone. Teraz tylko sztuką jest zrobić tak żeby to dobrze wyglądało

Obrazek

Czy to jest ładne? Czy to sie będzie podobać?
Pojęcia nie mam. Zobaczymy czy w praktyce uda sie te przewody poukładać tak równolegle jak bym sobie tego życzył.

Obrazek

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości